Having a fun experience in Malawi! - Reisverslag uit Zomba, Malawi van Bianca en Miranda - WaarBenJij.nu Having a fun experience in Malawi! - Reisverslag uit Zomba, Malawi van Bianca en Miranda - WaarBenJij.nu

Door: Bianca en Miranda

Blijf op de hoogte en volg Bianca en Miranda

04 September 2013 | Malawi, Zomba

Onze titel van de reis… zegt genoeg! Toch?
Wij gaan dit jaar weer samen en vertrekken 20 september. We willen jullie trouwe lezers ook dit jaar weer meenemen in ons avontuur. Al enige tijd geleden zijn we op onderzoek gegaan naar één of twee mooie projecten. Het land Malawi was al snel een wens van ons. Deze wens gaat al terug naar de tijd van Zambia. In Zambia hebben we bij de grens van Malawi gestaan, toen overstappen kon niet maar we dachten “hier komen we een keer terug”. Simpel om de vriendelijke mensen, prachtige groene natuur en heel veel mooie verhalen over Lake Malawi.
Bij “Be More” vonden we twee gave projecten namelijk, Bwalo Initiative en Mawa Otisamala. (vanaf nu Bwalo en Mawa).
De eerste 4 weken “Bwalo”, een project voor straat kinderen van 10 tot 18 jaar in Zomba.
De volgende 4 weken “Mawa”, een community project in the middle of nowhere waar we alle activiteiten tegen kunnen komen die we ooit in Afrika gedaan hebben. Eén van de mogelijke activiteiten is het bezoeken en ondersteuning bieden aan mensen met een gehandicapt kind. Hierover later meer maar dit sprak ons erg aan.
Bianca ziet het meest uit naar het tuinieren en de daarbij opspringende sprinkhanen:) Miranda het meest naar de wc’s. Zij zoekt sponsors die een bedrag willen doneren voor elke drol, die normaal vanuit haar gat in “HET gat” rolt:) Misschien kunnen we dan een wc bouwen of een feestje met bruine bonen houden.
We gaan van primitief naar zeer primitief. Bij het Bwalo zitten we dichtbij het stadje, hebben we elektriciteit en stromend koud water. Bij Mawa hebben we een bak water uit de rivier en gelukkig bij beide hebben we een gat in de grond:)
Van de week toen de folders op de mat vielen sprongen we een gat in de lucht want de Dettol doekjes waren in de aanbieding bij de Etos.
We sluiten af met ruim 2 weken vakantie (bestemming nog onbekend maar met wc). Voor diegene die goed tellen…, ja we gaan bijna 11 weken weg.

Voorgaande jaren waren er veel lieve mensen die ons extra bagage meegaven. Je weet wel scharen, crea spul, kleding, medicijnen, etc.. Van Ethiopian Airlines mag het mee, maar in Malawi zitten we dag 2 zo’n 5 uur in een busje op zijn Malawiaans en in dit busje past het niet. Goed nieuws in het stadje Zomba, is een winkeltje die van alles verkoopt van scharen, crea spul tot schoenen en kleding. Onze portemonnee zit in de handbagage en die mag 8 kilo zijn, dus mag uw bijdrage van ons gaan rinkelen. Zolang ons paspoort en ticket er maar bij kunnen.

Aan ons zal het niet liggen om dit verhaal een spectaculair vervolg te geven. Wel zijn we afhankelijk van elektra en Wi-Fi om het met jullie via dit blog te delen.

Liefs,
Bianca & Miran

• 04 September 2013 - 22:46

Francien:

lieve Miranda en Bianca,

succes met de laatste voorbereidingen voor jullie vertrek.

liefs Francien

• 04 September 2013 - 22:56

Heleen:

Ik heb er nu al zin in om jullie volgend verslag te lezen! Goede reis en zoek maar veel wifi-spots.

• 04 September 2013 - 23:01

Ria:

Lieve Miranda en Bianca,

Zo, het 1ste verslagje is weer binnen. Ik zal, voor ik naar Spanje ga een envelopje met inhoud bij je in de bus gooien, Miranda. Met alleen een blikje bandenplakspul kan je misschien alleen maar een bandje van je "rode fiets" plakken, haha. Maar daar hebben de straatkinderen niet veel aan. Ik sms nog voor jullie weggaan. Liefs voor jullie allebei. X

• 06 September 2013 - 14:52

Ruth:

Lieve beide,

Wat gaaaaaaaf dat jullie weer gaan! Ben superbenieuwd naar de nieuwe avonturen.
    De projecten klinken gaaf.
    Miran; heeeeel veel plezier en enjoy! Hoop dat we na die 11 weken weer een keer koffie doen!

Liefs Ruth

• 19 September 2013 - 22:59

Esther:

zus en bianca,

ik wil jullie nog even een goede reis wezen en toffe vakantie doe voorzichtig en let goed op elkaar.

dikke kus essie

• 20 September 2013 - 12:56

Tirza:

Dag lieverds,
    Wens jullie heel veel plezier!!! Dat jullie veel liefde en energie mogen kwijtraken :) EN mogen ontvangen. Geniet van alle nieuwe indrukken en sterkte daar waar nodig. Ik zal dagelijks aan jullie denken. Knuf, tirs

Tags: X