Humor in Malawi - Reisverslag uit Zomba, Malawi van Bianca en Miranda - WaarBenJij.nu Humor in Malawi - Reisverslag uit Zomba, Malawi van Bianca en Miranda - WaarBenJij.nu

Humor in Malawi

Blijf op de hoogte en volg Bianca en Miranda

21 November 2013 | Malawi, Zomba

We hebben de afgelopen weken veel gelachen maar nog niet alles gedeeld dus nu de aflevering lachen in Malawi.
Als je bij het lezen niet kunt lachen moet je maar denken "ach je moet er bij geweest zijn".

De kabouter
Poepen doe je boven het gat en zodra een drol valt hoor je hem naar beneden suizen en uiteindelijk "plof".
's Morgens na een avondje stappen ga ik naar het gat. sssst...plof, vervolgens sssst ... plof, vervolgens plop ik kijk tussen mijn benen door en zie een heel klein, lief, bruin kaboutertje met puntmuts zitten op de rand van het gat. Uhhh foutje:) Op de veranda zei ik, "ik moet wat opbiechten". Vertelde vervolgens dit verhaal met een zelf bedacht passend slot. Ik heb het kaboutertje met mijn slipper een zetje gegeven en hoorde toen "sssst ....plof".
Tjsa sorry na een avondje stappen is richten erg moeilijk.

Zodra je een Malawiaan in het engels niet verstaat moet je in je gedachte alle R's ruilen met een L of andersom. Zo wordt "lilly" really, "you have to go to the reft" (left), allight betekend alright, I rove you is I love you,

Boeren
Bij beide projecten zit je in een serieuze meeting waar de projectleider aan het woord is. Je probeert aandachtig te luisteren maar krijgt spontaan de slappe lach als de beste man een boer laat gaan midden in zijn zin en gewoon verder gaat alsof er niets gebeurt is.
Wij vermijden elkaars blik om de lach te stoppen.

Accident
"Big not" (Steve die geen nee maar not zegt) heeft de kraan gesloopt. De bediening van de kraan zit nu weer een meter bij de spuitmond vandaan. Willard was zijn handen aan het wassen en vroeg mij de kraan dicht te draaien. Tuurlijk, maar perongeluk draaide ik de kraan verder open. Hierdoor spoot het water recht in Willards kruis. Waarop hij riep "ACCIDENT"

Rotte gnoe's
In Malawi lopen veel ontsnapte gnoe's. Zo lagen wij een keer in bed, je hoort niets maar de geur verklapte alles. Feit was bij een van ons was een rotte gnoe ontsnapt. De dader vertelde dood leuk "maar ik heb niet eens gewapperd met mijn laken". De geur bleef zolang hangen dat de ander uit was op revanch. Dit kwam en beter dan ooit ;) Er ontsnapte een luide boer met de geur van een rotte eieren etende gnoe.
Wij vallen in het niet bij een van de mannelijke vrijwilligers. Staan we bij het toilet gebouw te kletsen met een aantal, horen we vanuit de wc een ontploffing. Toen de deur open ging kwam er toch een lucht vrij dat iedereen gelijk maakte dat hij weg kwam. De eigenaar was niet ziek (rook wel zo)en kwam lachend de wc uit.

Dead or alive
Op de allereerste dag liepen we in de Metro (supermarkt). Bij zoeken tussen de soorten thee keken we naar beneden. Vlakbij lag een dode kat tussen de schappen. "Gatver", "Willard there is a dead cat on the floor". "No he is alive". We geloofde het niet dus Willard liep erheen en gaf een tikje met zijn voet. En ja hoor! Hij leefde nog.
Onderweg zaten er een stuk of 7 kippen laveloos in een heel klein hokje en een lag dood op de grond. Ik zei tegen Aubrey "one of the chicken is dead" waarop hij zei "No he is alive" en hij gaf trap tegen die kip. En de kip vloog omhoog. Still alive!
Tijdens home based care fietst er iemand langs met een geit achterop onder de snelbinders. We zouden zweren dat de geit dood was maar toen....... tilde de geit zijn kop op en zei bleeeh.
Toen we van Zomba naar Lilongwe reden lag er een platgereden hond op de weg. De andere vrijwillgers zeiden dat hij dood was. Waarop wij zeiden "no he is still alive:)" maar we konden het niet bewijzen.

Hallo.........
In Mawa stond dag en nacht de radio aan. Een vast onderdeel was dat de Malawiaanse Ruud de Wild belde naar luisteraars. Wij wachtte steeds tot onze telefoon ging maar het enige wat we hoorde op de radio was "hallo....hallo .......hallo.......hallo". Uiteindelijk volgde er mwuli bwanji?(hoe gaat het?). Toen wij dit meerdere keren gehoord hadden hoorde de mensen om ons heen dit regelmatig van ons.
In cape hadden een van de vrijwilligers en ik twee mooie slakkenhuizen gevonden waarmee we de telefoon scene hallo....hallo..... nadeden.

Npunga rooster(Haan) en Mawa goat (wat eigenlijk een schaap was, wij houden het op scheit)
Bij Bwalo huis zaten we op de veranda en daar liep een in de tuin. De Haan begon een heel gesprek met de kip. Ik begon mee te kukkelen waarop de Haan naar mij keek en ver volgens met mij in discussie ging. De volgende dag hoorde Willard een Haan en vroeg of ik wilde antwoorden. Ik zei "nee dat is de Haan van de buren".
Toen ons eigen Haan aan kwam lopen ging de discussie verder.
Bij Mawa huis zaten we op de veranda en daar hoor je de scheit regelmatig blaten. Met mijn talenknobbel blaatte ik er vrolijk op los waarop de geit me aankeek en even stil was. Maar al snel pakte hij het gesprek op. Zo zeiden we elke dag voor we eten brachten eetsmakelijk in hun taal. Waarop zij "ziiiiikkkkkoooomoooo" (dank je wel) blaatten.

Brutale aap
We zitten heerlijk buiten aan het ontbijt. Wachtend met geroosterd brood op ons gebakken eitje. Al kletsend zie ik een baviaan aankomen voor we het wisten sprong hij op de tafel en ging er vandoor met een broodje. De brutale aap zat ondeugend te kijken waarna hij nog een poging waagde. Uiteindelijk hebben we het gebakken eitje binnen gegeten.

Om privacy redenen hebben we geen namen gebruikt die mogen jullie zelf invullen.

Liefs,
Bianca & Miranda

  • 21 November 2013 - 20:53

    Tirs:

    Nou het was lachen hoor!!!! :)))

  • 22 November 2013 - 09:07

    Carin:

    Ik hoor je schateren! Hahahaha...

  • 22 November 2013 - 10:42

    Gerard:

    Superleuk om te lezen. De humor ervan kan ik wel inkomen... liefs pa.

  • 23 November 2013 - 18:35

    Sjaak Van Duijn:

    whahahaha. De schelplijn werkt zo nu en dan nog wel hoor! en wat dat andere betreft nou ja vul zelf maar in!

    Groetjes,

    Sjaak

  • 25 November 2013 - 21:50

    Myrthe:

    Ik kan er wel om lachen... HAHAHAHA Liefs, Myrth

  • 28 November 2013 - 17:24

    Ria:

    Het was nu al lachen, ja. Maar als jullie weer terug zijn zal er nog wel veel vaker om gelachen worden. Haha. Lieve groetjes, Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malawi, Zomba

Having a fun experience in Malawi!

Daar gaan we weer... op naar ons volgend avontuur.

Recente Reisverslagen:

04 December 2013

Vakantiepret

21 November 2013

Humor in Malawi

20 November 2013

Mawa

02 November 2013

Alex en Florence

25 Oktober 2013

Van gat naar gaatje:-)
Bianca en Miranda

Actief sinds 10 Okt. 2009
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 48850

Voorgaande reizen:

18 Januari 2015 - 05 Maart 2015

Back in South Africa

20 September 2013 - 04 December 2013

Having a fun experience in Malawi!

21 Januari 2012 - 06 Maart 2012

Zuid Afrika

24 Oktober 2010 - 16 December 2010

A life time experience & having fun!

30 Oktober 2009 - 30 December 2009

Having fun & a life time experience

Landen bezocht: