In the middle of nowhere - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Bianca en Miranda - WaarBenJij.nu In the middle of nowhere - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Bianca en Miranda - WaarBenJij.nu

In the middle of nowhere

Door: Miran en Bianca

Blijf op de hoogte en volg Bianca en Miranda

17 November 2010 | Kenia, Nairobi

Jambo!(hallo)

'S morgens om half 7 vertrokken we naar ons nieuwe avontuur. Het was een lange hobbelig rit. Bernard was onze chauffeur en Barbara (vrijwilliger) reed ook mee. We waren blij dat zij voorin zat want Bernard had praatjes voor tien. Nadat we het laatste dorpje hadden gezien moesten we zeker nog 3 kwartier rijden voor we er waren.
Bianca dacht, we zijn wel heel ver van de beschaving vandaan.
En ja hoor, daar zagen we een prachtig landhuis met gratis airco. Er is een gezamelijk woon/eetkamer. Dit is een open gebouwtje. Daarnaast staat een gebouwtje waar we in slapen. En iets verderop heb je een gebouwtje met toiletten/gaten met zitje en de douche.
Hieraan vast is er 1 wasbak. Dit is dus ons verblijf.
Onze eerste indruk, is onbeschrijvelijk! Dit hadden we beide niet verwacht. Nu na 3 dagen vinden we ons draai al.

Maandag kwamen we aan en hebben onze tassen uitgepakt. Nadat we klaar waren met uitpakken hadden we een introductie babbel van Cath (coordinator). Hierna gingen we de safari jeep in en reden we naar een hippo pool. Onderweg zagen we al een aantal dieren en natuurlijk de nijlpaarden.

Dinsdag moesten we om 6 uur weg. Dinsdag is animal counting dag. Je moet met je verrekijker per km alle dieren tellen die je ziet. Een van de vrijwilligers noteerd dit per dier. Volgens de anderen was het een geluksdag. We hebben heel veel diersoorten gezien. Bij elkaar ruim 4200 dieren waarvan 18 verschillende soorten zoals veel soorten antilopen, heel veel gnoes maar ook 2 leeuwen,3 cheeta's, 2 hyennas en nog veel meer. We hebben hier ruim 6,5 uur over gedaan met een brunch break.
Na het avond eten zijn we weer de jeep in gestapt op zoek naar katachtigen (leeuwen, cheeta's en luipaarden).
Na deze lange dag in de bush wilde Bianca een heerlijke warme douche nemen maar helaas was het warme water op en werd het een koude douche.

Woensdag hadden we een relaxte start. Om 8 uur ontbijt en daarna een soort tuin in om te tuinieren. Miranda heeft onkruid gewied en Bianca heeft een zaaibed gegraven waar ze dingen willen planten. Dit ging erg zwaar omdat het een vulkanische grond is. Dit bestaat voornamelijk uit stenen.
Na de heerlijke lunch zijn we naar de markt geweest in Talek. Dit is 45 min rijden. Wat je dan ziet is een zandplein met een aantal winkeltjes erom heen. Op het plein zitten de Masai mensen met hun goederen op de grond. Miranda werd omsingeld door allemaal Masai vrouwen die sieraden wilde verkopen. Dit was erg komisch om te zien. Miranda was er snel klaar met winkelen.
De rest van de avond was lekker relaxed.

lieve groetje Miranda en Bianca

Ps de wc valt mee;)

• 17 November 2010 - 19:37

Tirza:

Tsjoneg .. wat zullen jullie straks je eigen douche waarderen. Gelukkig duurt dat nog even ... toch? Veel plezier! Knuf, Tirs

• 17 November 2010 - 19:53

Ria Van Ede:

Alweer van die geweldige verhalen. Jullie hadden al zoveel mooie foto's gemaakt, tijdens het tellen nog nieuwe opname's gemaakt? Spannend! Maak ook een shotje van de wc/stoel? Ben ik wel nieuwsgierig naar. Veel liefs en geniet!

• 17 November 2010 - 20:04

Wendy De Wilde:

Hey meiden, gelukkig dat jullie een luxe verblijf hebben, dan neem je die wc wel op de koop toe, toch?
    Geniet er nog lekker van!

Kuzzzzz,
    Wendy

• 17 November 2010 - 21:25

Sanne:

Heeej!

Leuk om nu alweer wat van jullie te lezen!! ben nu al nieuwsgierig naar al jullie foto's enzo!

Geniet van alles! ;)
    Xx

• 18 November 2010 - 02:09

Karina:

Hey Dames.

Zo te lezen gaat het goed met jullie, en valt de accomedatie ook mee, mooi dat jullie al zoveel gezien hebben. Veel plezier daar nog,

groetjes karina

• 18 November 2010 - 11:42

Hennielouise@hotmail:

tjeetje wat een avonturen beleven jullie zeg, helemaal geweldig en dan al die wilde dieren geweldig moet een geweldige ervaring zijn , hier is het een trieste dag met een miezerigregentje dus jullie boffen maar met het zonnetje, lieve groetjes van hennie

• 18 November 2010 - 12:43

Heleen:

He dames,

wat fijn dat je op zo'n korte afstand een lekkere airco hebt. als de hitte je dan teveel wordt, kan je ff afkoelen. heeft miranda haar dierenboekje bij haar om al die dieren te kunnen benoemen? Gaaf dat dit jullie nieuwe taak is, dat is zeker geen straf!

grtz heleen

• 19 November 2010 - 09:45

Anneke En Gerard:

Geweldig om te lezen. Ik ben helemaal jaloers op jullie. Als ik kon toveren ging ik een dag mee. (mama niet.)
    Heel veel plezier nog. Liefs van ons.

• 21 November 2010 - 14:24

Miek:

He meisjes,

Ben weer helemaal bijgelezen. Heel veel plezier enz. de komende tijd. Dikke knuffel

• 22 November 2010 - 12:57

Ruth:

Zo dat moet bevallen Miran; weer lekker tussen de dieren!!
    Met je nieuwe foto's kun je vast nog wel wat nieuwe geplastificeerde kaarten maken :-)!!
    Verkoop je de kaartjes ook? Dan houd ik mij aanbevolen haha!!
    Wat goed dat jullie zoveel schrijven! Vast onder invloed van Bianca :-)!!
    Veel liefs en geniet!!!!!!!!!!!
    xxxx

• 23 November 2010 - 16:35

Saskia:

Ik ben blij dat jullie je duidelijk vermaken! En zoveel beesten geweldig moet dat zijn!

xxx

saskia en alan en ......

• 26 November 2010 - 10:42

Vul Hier Je Naam In.:

Vul hier je reactie in...

• 26 November 2010 - 21:20

Myrth:

KAART gekregen JIPPIE!!!! wat lief dat je daar de tijd voor genomen hebt!

ben benieuwd naar de foto's het klinkt zo onwerkelijk allemaal!

Hier vriest t inmiddels en heel nederland zit op sneeuw te wachten. ER is al wat gevallen..helaas nog niet in FLEVOLAND...
    sneeuw t bij jullie al? ;-)