Zon, zee, strand en vissen! - Reisverslag uit Watamu, Kenia van Bianca en Miranda - WaarBenJij.nu Zon, zee, strand en vissen! - Reisverslag uit Watamu, Kenia van Bianca en Miranda - WaarBenJij.nu

Zon, zee, strand en vissen!

Door: Miran en Bianca

Blijf op de hoogte en volg Bianca en Miranda

15 December 2010 | Kenia, Watamu

Daar zijn we weer!!!

Dank je wel voor de leuke en lieve reacties.
We gaan nu verder met ons vakantie weekje.

Zondag was een lange dag reizen. We vertrokken vanuit Naboisho naar Limuru wat een rit van 5 uur was. Vanuit Limuru naar Nairobi om de nachtbus te nemen nog eens 1,5 uur rijden. Vanuit Nairobi naar Mombasa was het 7 uur rijden. Dachten we in bij het instappen van de bus dat we in een luxe bus kwamen, zat het voor geen meter. Beide hebben geen oog dicht gedaan.
Rond 4 uur ‘s nachts kwamen we aan in Mombasa moesten we ong een uur wachten op onze taxi. Taxi’s genoeg maar niet die van ons.
Eenmaal in het hotel, je raad het nooit, moesten we weer wachten. Onze kamer was pas klaar om 9 uur. Maar het zonnetje scheen en het hotel zag er prima uit.

Van maandag tot en met woensdag zaten we in Kahama hotel in Mombasa.
We hebben eerst de boel en het strand verkend. Je kunt geen meter lopen of je word aangesproken, in en buiten het hotel. Er waren verschillende gesprekken, gewoon een leuk een praatje of verschillende uitnodigingen. Miranda had niet zo heel veel geluk met haar gesprekjes:) Blond haar en blauwe ogen laat het testosteron gehalte steigen. Niks is hier vreemd. We hebben verschillende combinaties gezien, vooral een ouder blank persoon met een jong keniaans persoon. Wil je met zijn 3en is het ook ok. We hebben onze ogen uitgekeken. Maar goed, het zag er allemaal goed uit en het was lekker warm.
Uiteindelijk hebben we een veilig stukje op het strand gevonden en hebben iedereen van ons af weten te schudden. Hier hebben we ons eerste wijntje en biertje gedronken! Proost! Heerlijk!:)))) Zo lekker dat het de hele avond en nacht voor herhaling vatbaar was en dat we op een gegeven moment de tel kwijt waren:)
Niet getreurt, de volgende dag begonnen we gewoon weer opnieuw.
In het hotel kwamen we Leo en Remco tegen. Leo is een zakenman die hier al 8 jaar woont en veel goed werk doet hier. Leo heeft ons 2 dagen Mombasa laten zien, voornamelijk veel terrasjes en het uitgaansleven, vandaar dat we gewoon weer opnieuw een poging waagde om de wijntjes te tellen:). De laatste dag moesten we echt bijkomen van het weinig slapen, uitgaan en de wijn. Voornamelijk Miran, die had een kater:) Al zegt zij dat het de malerone is. NOT

Donderdagochtend vertrokken we naar Watamu, Turtle bay resort. Toen we daar aankwamen viel ons mond open. Dit was een prachtig, groot, luxe, all inclusief hotel en we moeten even opbiechten dat het ook inclusief de witte wijn was:)
Hier hebben we veel engelse mensen ontmoet. We hebben eerst het hotel en het strand verkend. Op dit strand waren andere activiteiten, zoals surfen, snorkelen en iedereen bood aan om je gids te zijn. De activiteiten die wij hebben gedaan zijn; strandwandeling gemaakt en verschillende beesten in de zee gezien zoals de puf vis, erg grappige vis, die zichzelf opblaast als hij in gevaar is.
Op zoek naar dolfijnen gegaan en een hele grote groep dolfijnen gezien! Prachtig om te zien. We sprongen het water in en konden de dolfijnen onder ons zien zwemmen. Het waren er wel 30! We zijn ook wezen snorkelen. Miran zat lekker in de boot te kijken naar alles om haar heen en Bianca ging het water in om te snorkelen.
En nu de allerleukste activiteit was het zee vissen! We zaten de hele dag op een boot met een gezellige crew en een andere engelse toerist, Selwin. Miran was echt de topvisser van de dag! We hadden in totaal 20 vissen gevangen waarvan Miran er 10 had. Het waren red snappers en tonijn.
Het was geweldig om rond te varen midden op de oceaan, op zoek naar vis en als je beet had moest je als een speer aan het werk. Dat betekend dat we een vis binnen moesten halen die niet binnen gehaald wilde worden. Aangezien de vissen best groot zijn is het een zware klus maar een gave uitdaging. Gelukkig konden we tussen door lekker zonnebaden op het dek.
Naast deze activiteiten hebben we ons lekker laten verwennen. Onze voeten en handen zijn gedaan, we hebben 2 keer een massage gehad. We zijn heerlijk uit eten geweest bij Savannah, een avond wezen stappen in Kalahari met Kim(manager van Savannah) Bill en Steve(de kapitein van de visboot en een vriend van hem). Hier ook een potje pool gespeeld. Tussendoor lagen we te luieren op het strand! We nog naar de wensrots geweest en hebben daar natuurlijk een wens gedaan. Miran is al vergeten wat ze gewenst heeft:)
Kortom het was een heerlijke relaxe plek waar we eigenlijk nog niet weg wilde!

xje Miran en Bianca

• 15 December 2010 - 13:40

Tamara:

Zus ik wil je knuffelen!!!!!
    Tot Morgen.

• 15 December 2010 - 14:21

Ruth:

Hey chickies!
    Wat heerlijk zo!!! Klinkt super!
    Sterkte met het vertrek....
    Heel veel liefs en knuff en Miran; tot snel??!!!
    xxxxxx

• 15 December 2010 - 14:49

Sabine:

he meisje,

wat klinkt dat allemaal super, geniet er nog maar even lekker van!!!!
    Veel sterkte bij het vertrek en het eventuele afscheid nemen
    Dikke kus

• 15 December 2010 - 15:35

Ria Van Ede:

Hé meiden, wat is dat genieten! En nu...zit het erop, helaas. Wat een ommezwaai moeten jullie maken zeg. Heel veel sterkte. Liefs en kus

• 15 December 2010 - 15:45

Gerard En Anneke:

Miranda, als het echt tonijn was, dan moet je die wel opeten. Die zijn heerlijk, zowel gebakken als rauw. Je kan er misschien eentje meenemen....

Tot morgen en goede reis gewenszt.