Kwaherie (tot ziens) - Reisverslag uit Limuru, Kenia van Bianca en Miranda - WaarBenJij.nu Kwaherie (tot ziens) - Reisverslag uit Limuru, Kenia van Bianca en Miranda - WaarBenJij.nu

Kwaherie (tot ziens)

Door: Miran en Bianca

Blijf op de hoogte en volg Bianca en Miranda

15 December 2010 | Kenia, Limuru

Hier zijn we dan met ons laatste verslag!

Helaas moesten we het heerlijke warme oord verlaten en kwamen we dinsdag 14 december weer terug in het koude Limuru. Maar gelukkig hebben we het zonnetje meegenomen zodat het weer wat aangenamer is.
De eerste dag hebben we onze spullen gepakt, laatste spulletjes gehaald en weer wat oude bekende gezien. Een dutje tussendoor was ook wel fijn en de bedden zijn hier geweldig!

Nu is dit de laatste dag en we hebben het gevoel dat we tijd te kort hebben. Toch is het wel fijn want de tijd vliegt voorbij en we hebben stiekem ook wel zin om naar huis te gaan. Het is heel dubbel, aan de ene kant hadden we wel langer willen blijven en meer willen zien en doen maar aan de andere kant was het goed zo.

Vanochtend zijn we meegeweest naar het voedselprogramma. Hier hielpen we mee met de pakketten uitdelen aan de arme en oude mensen. Het mooie was dat het bijna kerst is en dat Pat Dixson extra donaties had geregeld. Zo kregen de mensen ook een deken, thee, suiker, een kop, een bord en ipv 20 shilling, 100 shilling (0,99 euro cent). De mensen waren dolgelukkig en er werd voluit gezongen en gedanst. We hebben meerdere malen met een brok in ons keel gestaan. Dat deze mensen met zo weinig zo gelukkig kunnen zijn.
Wij hebben Pat Dixson verteld dat we Leo hadden ontmoet en dat hij een melk fabriek gaat openen volgend jaar. Leo hoorde over dit voedselprogramma via ons en zei dat hij wel contact met haar wilde opnemen. Hij wil volgend jaar het programma aanvullen met melk. Ze was hier erg blij mee vooral omdat ze voor vandaag ook melk wilde geven aan de mensen maar dat de melkfabriek waar zij was geweest erg moeilijk deed en niet wilde meewerken. We hopen dat we deze 2 mensen in contact kunnen brengen.
Het laatste donatie geld hebben we gegeven aan Pat Dixson zodat ze wat extra’s kan geven aan de mensen. We willen julle hartelijk bedanken voor jullie bijdrage, vooral namens de oudere mensen.
Het was erg leuk om dit nog een keer mee te maken. Laat je wel inzien dat het allemaal niet zo vanzelf sprekend is wat we hebben.

Nu zitten we het blog te schrijven en straks drinken we nog wat met Charity en Raisa.
We gaan vroeg naar bed want we willen nog maximaal genieten van dit heerlijke bed en de wekker gaat half 4!

Lieve allemaal, bedankt voor jullie medeleven en leuke reacties.

Tot snel in Holland!

Dikke knuffel Miranda en Bianca

• 15 December 2010 - 14:38

Monique:

Dag lieve meiden, wat heb ik weer genoten van al jullie verhalen! En wat is de tijd omgevlogen! Ik wens jullie een hele goede terugreis en sterkte met weer wennen in ons koude kikkerlandje. Tot gauw!

Dikke kus, Monique

• 15 December 2010 - 14:53

Sabine:

wat super om op jullie oude stek nog even terug te komen en nog te kunnen helpen. Geniet van jullie laatste avond in Kenia!!!

Dikke Kus

• 15 December 2010 - 15:40

Ria Van Ede:

Het zit erop!
    Goeie vlucht en tot gauw. Liefs en Kus.

• 21 December 2010 - 16:57

Tirza:

Met veel plezier al jullie verhalen steeds gelezen! Ben blij en dankbaar dat jullie weer goed op Hollandse bodem zijn geland.
    Sterkte met wennen aan ons klimaat!
    Liefs, Tirs