Een goed begin van 2012! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Bianca en Miranda - WaarBenJij.nu Een goed begin van 2012! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Bianca en Miranda - WaarBenJij.nu

Een goed begin van 2012!

Door: Miran

Blijf op de hoogte en volg Bianca en Miranda

10 Januari 2012 | Zuid-Afrika, Pretoria

Dag lieve lezers,

Nog 12 nachtjes slapen dan stap ik om 15.00 in het vliegtuig naar Zuid Afrika. Dit keer helaas zonder Bianca.

Ik ga naar Zoeloeland het gebied heet Thanda en Thanda betekend liefde in het Zoeloes, mooier kan niet ik ga naar de liefde:))
Heerlijk weer genieten van het prachtige land wat mijn hart gestolen heeft.

Thanda is een gebied in de provincie KwaZoeloe-Natal het is ongeveer 4 uur rijden vanaf Durban. KwaZoeloe-Natal is de woonplaats van de Zoeloes wat jullie natuurlijk al begrijpen.

De eerste 3 weken ga ik vrijwilligerswerk doen in de omliggende dorpen van het Thanda private game reserve. ‘sMorgens in een pre-primary school een soort peuterschool. De klassen bestaan uit zo’n 70 kinderen tussen de 2 en 7 jaar. ‘sMiddags zijn de uitdagingen o.a.; tuinieren:), meewerken op een kippenboerderij, jeugdclub voor onbevoorrechte tieners en jongvolwassenen.
De kippenfarm is een initiatief van locale mensen om geld en werk te genereren voor nog armere mensen in het dorp.
Er wordt ook veel gedaan aan HIV/AIDS voorlichting. Het schijnt dat zo’n 80% van de bevolking daar besmet is. De kinderen op school zijn daar geen uitzondering op en sommige hebben hun ouders verloren aan deze verwoestende ziekte.
Ik mag hopelijk ook mijn steentje bijdragen in het geven van voorlichting o.a. bij de jeugdclub. Met dank aan Agis die zonder het te weten mij gesponsord heeft met condooms (gratis besteld via mijn zorgverzekering).

Het tweede deel van mijn reis, werk (lees; geniet) ik in Thanda private game reserve. Het werk daar zal o.a. bestaan uit; gegevens verzamelen van de katachtige, meehelpen aan het onderhoud en het verwijderen van valstrikken in het gebied.

Jullie begrijpen dat ik er onwijs veel zin in heb.

Om me heen krijg ik de vraag of het mogelijk is iets mee te geven voor de mensen / kinderen daar. Ik mag 2 x 23 kg mee dus plek zat:) Tips hiervoor zijn; thermometers, paracetamol, scharen, crea-spul, kraaltje, vouwblaadjes, tekensjablonen, stickers van cijfers en letters, pennen, potloden, kleding, Engelse kinderboeken, etc.. Mocht je ook de mensen willen helpen in hun inkomen dan is er in mijn portemonnee ook plek. Vorige keer in Kenia is dit alles zo waardevol geweest en ik weet zeker dat de Zoeloes jullie heel dankbaar zijn.

Lieve mensen mijn motto is “geen bericht is goed bericht” maar ik zal jullie van het goede ook zo nu en dan berichten. Ik hoop het ook een keer met foto’s te laten zien. Dit laatste zeker als ik terug ben, mijn SD-kaartjes zijn weer leeg dus ruimte voor 4000 foto’s.

Ik zeg let’s go!

Liefs,
Miran

  • 10 Januari 2012 - 10:00

    Gerard En Anneke:

    Lieve Miran,
    We zijn supertrots op je dat je weer voor zo'n prachtig doel op pad gaat. We gaan je met grote belangstelling volgen in dit avontuur.
    Veel liefs van ons.

  • 10 Januari 2012 - 10:33

    Sanne:

    Heej Miran!

    Wat ontzettend gaaf dat je uiteindelijk toch gaat!! :D Toch nog kunnen organiseren dus!? Super! Ik ga je volgen!

    X Sanne

  • 10 Januari 2012 - 12:42

    Carin:

    Heey lieve Miran!

    Wat een avontuur weer... wat gááf!
    Ik wens je een heeeeeeele goede reis toe en ik ben natuurlijk weer reuze benieuwd naar wat je allemaal mee gaat maken!

    Begrijp ik nu goed dat je in totaal weer 6 weken gaat?

    Succes nog even met voorbereiden en geniet vooral van alles wat je mag gaan doen weer... you will make a difference in their lifes!

    Liefs, Carin

  • 10 Januari 2012 - 16:39

    Wendy De Wilde:

    Hoi Miran,

    Wat leuk om weer mee te mogen genieten van je avontuur! Stap maar weer lekker op je roze wolk :-))
    Succes met je voorbereidingen.

    Liefs,
    Wendy

  • 10 Januari 2012 - 18:21

    Tirza:

    Hey Miran,
    Wat gaaf dat je weer in de pen geklommen bent.
    Het komt nu wel heel dichtbij he?
    Spannend hoor?! Ik hoop dat je het ontzettend GAAF zult hebben. Take care!
    Liefs, Tirs

  • 10 Januari 2012 - 19:14

    Sabine:

    He lieverd, echt super gaaf!!! Het wordt vast en zeker een super gave reis!!!! Hele dikke kus!!!!!

  • 10 Januari 2012 - 19:58

    Ria:

    Lieve Miranda,
    Ik kan natuurlijk niet achterblijven met reageren, maar je weet al dat ik het super gaaf vindt! Ook ik blijf je graag weer volgen op je bijzondere avontuur.
    Heel veel liefs

  • 10 Januari 2012 - 21:08

    Myyrth:

    jipiieeehhh.. Miran gaat naar de LIEFDE!!!! (;-)
    Kom ik nog snel je boekjes terugbrengen!
    KUS

  • 11 Januari 2012 - 08:20

    Frieda Roos:

    He Miranda ik wist niet dat je al weer echt ging! Super joh, ik wens je een fantastische reis toe! Geniet!
    Greotjes Frieda

  • 16 Januari 2012 - 09:52

    Ruth:

    Wat gaaf!!!
    Echt stoer hoor dat je gaat. Ik hoop (en weet) dat het weer een superervaring gaat worden!! Kun je mij je rekeningnummer even mailen?? Dan kan ik een kleine gift overmaken...

    xxx

  • 21 Januari 2012 - 09:55

    Bianca:

    Hey Miran, vandaag gaat het gebeuren! Dan stap je het vliegtuig in en ga je beginnen aan je nieuwe avontuur. Helaas deel ik deze keer dit avontuur niet dus geniet een beetje extra voor mij;). Xje

  • 21 Januari 2012 - 11:51

    Tamara:

    Nog 2 uur dan zit je in het vliegtuig... Spannend hoor. Ben onwijs trots op je! BIG HUG

  • 21 Januari 2012 - 20:59

    Francien:

    als ik dit schrijf zit je als het goed is in Cairo. Als je dit leest ben je waarschijnlijk al op de plek van bestemming. geniet van de dingen die gaat doen.

    heel veel liefs van mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Zuid Afrika

Recente Reisverslagen:

05 Maart 2012

Op de valreep gepakt door een teek …

01 Maart 2012

Stinkend water...

25 Februari 2012

Foto's

25 Februari 2012

Kings land

19 Februari 2012

Frontale botsing met een dung beetle
Bianca en Miranda

Actief sinds 10 Okt. 2009
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 48877

Voorgaande reizen:

18 Januari 2015 - 05 Maart 2015

Back in South Africa

20 September 2013 - 04 December 2013

Having a fun experience in Malawi!

21 Januari 2012 - 06 Maart 2012

Zuid Afrika

24 Oktober 2010 - 16 December 2010

A life time experience & having fun!

30 Oktober 2009 - 30 December 2009

Having fun & a life time experience

Landen bezocht: