Painfull experience - Reisverslag uit Zomba, Malawi van Bianca en Miranda - WaarBenJij.nu Painfull experience - Reisverslag uit Zomba, Malawi van Bianca en Miranda - WaarBenJij.nu

Painfull experience

Door: Bianc & Miran

Blijf op de hoogte en volg Bianca en Miranda

06 Oktober 2013 | Malawi, Zomba

Lieve allemaal,

Dit keer een kort berichtje gezien onze tijd en beperkte internet. Eerst bedankt voor alle lieve reacties op ons blog, facebook en via sms. Voor diegene die ons 06 nog niet heeft maar wel wil; Bianc 00265881517175 Miran 00265882858090.
Afgelopen week veel gesprekken en meetings (bijeenkomsten met Rodgers, huisvader en 7 vrijwilligers, lokale en wij 4 Nederlanders) gehad. Het leek even weinig zin te hebben maar we zijn nu hoopvol. Een van de meetings ging over alle werkzaamheden die Rodgers verwacht van alle vrijwilligers n.a.v het delen van zijn visie vorige week. De visie is goed maar Rodgers wil alles in 1x opstarten. In de huidige fase waarin Bwalo zit o.a. met nieuwe lokale vrijwilligers. Een voorbeeld hiervan is de villages ingaan om problemen te registreren hierin was de focus op straatkinderen weg.

Donderdag in de meeting ging het over problemen in huis. Een aantal jongens zijn door hun leeftijd moeilijk te sturen en beïnvloeden de anderen. Een jongen van 19 Bruno, is verslaafd aan drugs en het bedelen op straat. Er is een besluit genomen dat hij samen met een 15 jarige jongen Frank, moet vertrekken. Aan het eind werden Bruno en Frank erbij geroepen.
Je ziet ze beide zitten met hun hoofd naar beneden, een onder invloed van drugs. Rodgers vertelde hen niet langer te mogen blijven en zonder recht op transport kosten moesten vertrekken. Dan breekt je hart, zeker als Frank voor zich zelf pleit en zegt wel naar school te gaan alleen die bewuste dag niet. We willen dit verhaal in ons volgende blog verder vertellen.

En toen was het weekend!
Ons weekend begon vroeg, vrijdagochtend 7 uur reden we van Pakachere naar Cape Maclear. Nu we dit blog schrijven zitten we in Pakachere een beetje kreupel. Spierpijn, kapotte tenen, pijnlijke ribben, kater en een droge bek:-) tja hoe zijn we aan deze 'painfull experience' gekomen?
In Cape Maclear bij een prachtig uitzicht over het meer, 35graden, heerlijk eten, koud drinken en leuke water activiteiten o.a op een banaan achter een boot en een lokale kroeg:-)

Lieve allemaal we gaan nu pizza en tosti eten en dan brengt James ons naar huis:-)

• 06 Oktober 2013 - 20:27

Francien:

hallo meiden,

leuk de verhalen weer te lezen, ik wens jullie nog veel plezier.
    liefs

Francien

• 06 Oktober 2013 - 21:00

Tirza:

Arme Frank en Bruno.. pijnlijk... wat een perspectief... au..
    Lastig, ook voor jullie! Doe wel voorzichtig he?!!!
    liefs tirs

• 06 Oktober 2013 - 21:23

Esther:

Leuk meiden om weer nieuwe dingen te lezen. Wie heeft er kaPotte tenen? Xes en daniel

• 07 Oktober 2013 - 10:03

Ruth:

Zo... das een zeer heftig begin zeg... Op alle fronten....
    Wat is er toch veel hopeloosheid in de wereld...
    Ben heel benieuwd naar het vervolg op jullie verhalen. Jullie maken wel nieuwsgierig!
    Liefs en sterkte en geniet...!

• 07 Oktober 2013 - 13:33

Jer:

Cool

• 07 Oktober 2013 - 13:36

Carin:

Heeey! Jullie zijn weer op avontuur... geweldig...
    Maar zoals ook nu weer... ook schrijnende verhalen.. Pittig zeg! Hou vol, zet m op!

Groetjes, Carin

• 07 Oktober 2013 - 16:35

Ria:

Lieve meiden,

Da's triest allemaal voor Bruno en Frank. Ik hoop dat jullie het allemaal "trekken"! En eh....Bianca? Hoe gaat het met de emmer? Doen jullie wel voorzichtig en denken jullie ook aan je eigen gezondheid?

Liefs en tot de volgende keer maar weer.
    Kus

• 08 Oktober 2013 - 09:36

Sabien (buuf):

Hee meiden!

Wat leuk om jullie verhalen te lezen! Wat een contrast tussen doordeweeks en de weekenden! Respect hoor voor jullie dat jullie op zo'n primitieve manier kunnen leven... Doe voorzichtig, geniet en hou jullie taai! Liefs Sabien

• 10 Oktober 2013 - 17:03

Sabine:

Jeetje meiden wat een week. Zet hem op!!!

XXX

• 11 Oktober 2013 - 14:21

Martine:

Jemig het is alweer een echt avontuur zo te lezen. Hou jullie haaks hoor. Goed bezig. Veel liefs uit hoge noorden

• 11 Oktober 2013 - 21:56

Sjanie:

Lieve Bianca en Miranda,
    Wat ontzettend leuk jullie verhalen weer te lezen. Wat hebben jullie alweer veel beleefd! Fijn dat jullie in de weekenden een beetjes kunnen "bijtanken". Pas goed op jezelf en de ander!
    groetjes, Sjanie