Ja ja wij gaan naar Kenia! - Reisverslag uit Lelystad, Nederland van Bianca en Miranda - WaarBenJij.nu Ja ja wij gaan naar Kenia! - Reisverslag uit Lelystad, Nederland van Bianca en Miranda - WaarBenJij.nu

Ja ja wij gaan naar Kenia!

Door: Miran en Bianca

Blijf op de hoogte en volg Bianca en Miranda

08 September 2010 | Nederland, Lelystad

Dag lieve allemaal,

Na 8 maanden stilte kunnen we vertellen, dat we over iets meer dan 6 weken vertrekken naar Kenia. Het was even zoeken, gaan we naar Zambia, Zimbabwe, Malawi, Zuid Afrika, Botswana of Uganda. Maar de twee gaafste projecten vonden we in Kenia en die hebben we al geboekt. We vertrekken 24 oktober!
25 oktober worden we verwacht bij onze eerste job voor 3 weken in Limuru.
Limuru is een plaatsje ongeveer een uurtje rijden van Nairobi (hoofdstad van Kenia). Hier gaan we o.a. werken in klinieken en weeshuizen. 1 of 2 keer per week gaan we naar Nairobi waar we werken in de sloppenwijken. Slopenwijken waar; 20 families 1 wc delen, mensen wonen in huisjes van golfplaten of karton, de huisjes ongeveer 2 bij 2 meter zijn en hierin een hele familie woont.
Er is ook een soort voedselbank programma waarvan om de week ongeveer 300 mensen eten krijgen. Een ander project onderdeel is een huis voor gehandicapten kinderen.

Zoals jullie wel weten is HIV/AIDS 1 van de grootste problemen in Afrika en Kenia is hier geen uitzondering op. De kinderen in de weeshuizen zijn voornamelijk aids wezen.
We hopen hier een steentje bij te dragen in de toekomst van deze kinderen en zo ook van Kenia.

Het Masai Mara wildlife project is onze 2de uitdaging. Drie weken leven we in de Keniaanse bush. Beide zien we al uit naar alle beesten en beestjes weliswaar ieder op zijn eigen manier. Bianc krijgt al jeuk en Miran verheugd zich om kennis te maken met de leeuwen daar.
In dit programma mogen we helpen met het in kaart brengen van bushwegen (misschien mogen we wel een tomtom voor in de bush inspreken:)) en waar welke dieren zich bevinden. We gaan gidsen in opleiding helpen met van alles en nog wat.
De Masai mensen die daar in de omgeving wonen worden ondersteund in het beschermen van hun gewas tegen het wild en krijgen voorlichting hierover maar ook over life skills, HIV, etc.. Praktische dingen zoals schilderen, bouwen, tuinieren zijn weer onderdelen van ons werk. YEAH!
Het Masai Mara nationaal reservaat ligt tegen de Serengeti vlakte in Tanzania. De Serengeti staat bekend om de grote wildtrek. We dromen er al van een grote trek van gnoes of zebra’s te zien. Moet je voorstellen dat je misschien een ballonvaart kunt doen boven de Masai Mara of Serengeti en je ziet op de grond een prachtig landschap waar zo’n 50.000 gnoes lopen naar hun volgende stukje vers gras. Nu we dit schrijven loopt de kwijl al uit onze bakkes:) Maar het kan ook gebeuren dat we aan het schoffelen zijn en de komt een kudde wild langs… dan wordt het rennen of een boom in. We zien het wel hoe ons avontuur gaat verlopen.

We hebben er onwijs veel zin en houden jullie op hoogte.

Tot slot, vorig jaar waren er lieve mensen om ons heen die het een en ander mee hebben gegeven voor de kinderen in Zambia. We hebben toen meegenomen wat in ons tas paste. In Kenia genieten de kids ook van ballonnen, kleurtjes, stickers en kraaltjes. Uit onze ervaring weten we dat de klinieken thermometers, stethoscopen e.d. goed kunnen gebruiken. Deze spullen zijn wel te koop maar de mensen hebben het geld niet. Mocht je dus iets mee willen geven, maken we graag ruimte vrij in onze tas maar geld is het meest praktisch en waardevol. Hiermee helpen we de verkoper, kinderen en klinieken.
Uiteraard schrijven we op ons blog wat we ermee doen. Namens ons en de kenianen alvast heel erg bedankt.

Veel liefs,
Bianca en Miran

• 08 September 2010 - 13:19

Carin Kops:

Heeey!

Wat een gaaaaaaaf nieuw plan zeg! Als ik het goed begrijp gaan jullie dus 6 weken?

Heel veel succes met de voorbereidingen. Ik blijf op de hoogte via jullie blog!

Ciao!
    Carin

• 08 September 2010 - 13:23

Sabine:

He lieverds,
    helemaal top weer!! Ik ga jullie weer op de voet volgen. Liefs Sabine

• 08 September 2010 - 14:42

Gerard En Anneke :

Dat jullie weer gaan maakt ons 'trots'. Dit is toch wel iets anders dan Ibiza. Wioj wensen jullie een geweldige mooie en zinvolle tijd toe, met veel 'beessies'.
    Liefs Gerard en Anneke.
    PS. Als jullie maar niet weer gaan raften op één of andere kolkende rivier.

• 08 September 2010 - 18:54

Ria Van Ede:

Hoi lieve meiden,
    Ik had al één en ander meegekregen van jullie plannen en vind het geweldig dat jullie zo gedreven zijn. 't Zal wat stiller zijn op kantoor zo af en toe, maar ik zal jullie belevenissen weer met genoegen volgen.
    Veel liefs.

• 09 September 2010 - 20:42

Tirza:

Leuk en spannend ...

Prachtige projecten, om naar uit te zien! Heeeeeel veel plezier in alle voorbereidingen.

Knuf, Tirs

• 11 September 2010 - 11:28

Els Kroon:

Hallo meiden!

Wat een geweldig plan weer...
    Ik vind het enorm tof dat jullie je zo willen inzetten voor allerlei mensen die het (in onze ogen) zoveel 'minder' hebben dan wij. En natuurlijk hebben jullie heel veel te geven door jullie liefde en inzet, maar geniet ook van wat jullie daar weer 'krijgen'.
    Ik zal jullie graag volgen via deze blog en meegriezelen bij allerlei beessies en beesten... Dat is ook niet zo mijn ding!

Goede voorbereidingen en heel veel plezier en een goede tijd daar,

liefs, Els

• 16 September 2010 - 17:11

Wendy De Wilde:

Hey meiden,
    Nou dat zal wel weer een avontuur gaan worden! De combi Bianca-Miranda-naar-verweggistan geeft heeeeele leuke reisverslagen :-) Ik kijk nu al uit naar jullie verhalen van de avonturen die jullie vast en zeker ook in Kenia weer gaan beleven!
    Kuzzzz,
    Wendy

• 17 September 2010 - 05:46

Saskia:

Hey,

Ik ben heel blij voor jullie!! En ga jullie weer volgen;-0
    @ miran, we komen per 15 okt terug in NL wonen,amersfoort, deze weken zijn we, jajaja, ook alan aan het schilderen.

Als jullie terug zijn kunnen we elkaar eindelijk weer eens vaker zien.

x

• 04 Oktober 2010 - 07:55

Myrth:

Hoi Bianca en Miran,
    nog niet eens gereageerd, maar de mail kwam niet echt onverwachts, na de verhalen van Miran lag het er dik bovenop dat ze weer wilde gaan. TOP dat Bianca ook weer gaat..
    Heel veel succes nog in de voorbereidingen.. en geniet nog even van ale luxe die we hier in ons kikkerlandje hebben...
    Liefs,Myrth

hoi meiden.
    het aftellen is weer begonnen nog 14 dagen en dan zijn jullie weg succes met de laatste voorbereidingen.

• 12 Oktober 2010 - 19:30

Hennielouise@hotmail:

he meiden lucy en ik wensen jullie weer een super reis dikke kuzzzzzzzzzzzz

• 13 Oktober 2010 - 11:31

Marloes:

Heey Miran en Bianca!!

Wat klinkt dat weer helemaal geweldig! Ik kijk nu al uit naar al jullie verhalen en ben stiekem ook wel een beetje jaloers...(nouja eigelijk niet een beetje maar wel heel erg)Vind het echt super dat jullie al zo snel weer terug gaan naar afrika...Met jullie vrolijkheid en positiviteit gaat het vast weer een geweldige tijd worden.

Heel veel liefs Marloes.

• 16 Oktober 2010 - 21:37

Suzan:

Hoi Meiden !!
    Nog even en jullie laten het koude kikkerlandje weer voor wat het is !!
    Ik wens jullie alle goeds toe ! Ik hoop dat jullie veel zullen schrijven en foto's zullen plaatsen, zodat ik ook dit keer weer kan genieten van jullie avonturen !!
    Doe voorzichtig,

Liefs Suzan

• 21 Oktober 2010 - 12:53

Sabine:

nog 3 nachtjes slapen!!!!!! :-)

• 23 Oktober 2010 - 14:45

Sylvia:

Ja morgen is het zover, een hele goede reis, en geniet weer van alles wat je meemaakt en ziet.
    Heb samen weer een fijne tijd. Zal al jullie belevenissen weer gaan lezen. knuffel van mij Sylvia Dikkes

• 24 Oktober 2010 - 06:48

Miek:

Hey lieverds,

Heel veel plezier en ik kijk uit naar al jullie verhalen. Ook hoe het gegaan is met alle dingen die jullie mee hebben genomen in jullie tas ;-).

Dikke dikke knuffel, Miek

• 24 Oktober 2010 - 10:35

Hoi Meiden:

Het is weer zover ik hoop dat jullie een goede vlucht hebben gehad. Ik kijk nu alweer uit naar jullie reisverslagen en nartuurlijk geniet ik met jullie mee. dikke knuffel ma

• 24 Oktober 2010 - 18:50

Tamara:

Girlies,

Zijn jullie er al bijna...........

Dikke knuff

• 25 Oktober 2010 - 09:01

Saskia:

He miran en ook bianca,

hopelijk is de vlucht goed gegaan en zijn jullie veilig aan gekomen. ik ben jullie trouwe volger;-0

Groetjes uit het zonnig amersfoort

• 25 Oktober 2010 - 09:23

Tamara:

Ze zijn veilig aangekomen! Gisteren avond een sms gehad dat ze meteen hun mandje in konden. En dat vandaag een veraasing zou zijn hoe alles eruit zag!

Ik ook in zonnig amersfoort...

• 25 Oktober 2010 - 16:22

Sandra:

Girls...Hoop dat jullie reis opweg naar jullie nieuwe avontuur goed is verlopen! Lees iig dat jullie gelukkig goed zijn aangekomen daar! Wacht met spanning op jullie verhalen...! dikke kusss