Wassen, wassen en nog eens wassen! - Reisverslag uit Limuru, Kenia van Bianca en Miranda - WaarBenJij.nu Wassen, wassen en nog eens wassen! - Reisverslag uit Limuru, Kenia van Bianca en Miranda - WaarBenJij.nu

Wassen, wassen en nog eens wassen!

Door: Miran en Bianca

Blijf op de hoogte en volg Bianca en Miranda

29 Oktober 2010 | Kenia, Limuru

Habari allemaal

In het vorig verslag waren we gebleven bij, of we wel of geen warme douche konden nemen. Voor we dat gaan verklappen, eerst nog even dit. Dinsdagmiddag vroegen wij aan Anne(soort moeder) wat wij nog konden doen. Zij vertelde dat alle school uniforms gewassen moest worden voor de sportdag die donderdag zou plaatsvinden.
De uniforms zijn erg belangrijk voor de kinderen. Zeker als er een uitje buiten de deur is.
Dus.....wij zochten de wasmachine:)!
Maar nee hoor, alle plastick teilen, water en het zeep werdt erbij gehaald en iedereen hielp mee.
We begonnen met de overhempjes, toen de broekjes en vervolgens de truien(van licht naar donker). Dit ging van sopje naar sopje. Sopje 1 ranzig, sopje 2 smerig, sopje 3 bruin, sopje 4 lichtbruin. Uiteindelijk werden de uniforms uitgewrongen en schoon over het hek gehangen.

Woensdagochtend gingen we later naar Mukeu ivm een evaluatie gesprek met alle vrijwilligers en medewerkers van Africa Impact. Voor ons viel er nog weinig te evalueren en wilde liever na Mukeu.
Toen we eindelijk aankwamen bij Mukeu stonden de kinderen buiten op het grote veld. De jongens gingen voetballen en wij met de meiden touwtje springen.
Na de lunchpauze was de leeractiviteit jezelf wassen. Weer kwamen alle plastick teilen, water en de multifunctionele zeep te voorschijn! De kinderen zijn in tweetalllen gekoppeld aan elkaar. De een is ouder of heeft een hoger niveau. Zo leren en helpen ze elkaar.
Miranda en ik hielpen ook sommige kinderen wassen. Na het wassen werden alle kinderen ingesmeerd met Vaseline. Door de vaseline waren wij erg verbrand aan de einde van de dag.
Voor we het wisten stond het busje al klaar om weer terug te gaan.

Donderdag was het zover! Anouk, een van de vrijwilligers werkte voor het laatst op Mukeu en had een sportdag georganiseerd op het speelveld van Brackenhurst. Wij gingen met de grote truck mee om de kinderen op te halen. Aangezien de truck 2,5 meter hoog was moesten we wel helpen met het inladen van de kinderen. Toen we daar aankwamen waren de kinderen dol enthousiast. De glimlachjes van de kinderen was het mooiste van de dag. Ze kregen op het laatste moment allemaal een nieuw wit t-schirt aan over de school uniforms.

• 29 Oktober 2010 - 19:23

Tirs:

Fijn om weer even een teken van leven te ontvangen! Ik zit alle avonden met de pc aan en er kwam maar niks ;-(
    En net ... ja hoor nu was het bingo. Thanx ;-)
    Jullie krijgen vast eelt op jullie vingers van het wassen ...
    Sterkte en liefs!

• 29 Oktober 2010 - 19:23

Sanne:

Heej!

Wat zijn wij op de graafschap dan gezegend met een wasmachine he.. Moet je niet aan denken om steeds met de hand alles te wassen.. RESPECT hoor! Denk aan jullie!

Xx

• 29 Oktober 2010 - 19:28

Ria Van Ede:

Hoi wasvrouwtjes,
    Leuk dat ze allemaal een nieuw wit t-shirt kregen. Zie die maar weer wit te houden. Zet 'm op! Veel plezier en voorzichtig met vaseline. Liefs en succes.

• 29 Oktober 2010 - 19:38

Ineke:

Wat fijn om weer wat te lezen wat jullie doen en wat leuk om te lezen dat de kindjes zo genieten en jullie van hun nartuurlijk
    Nou kanjers werkse en nog veel plezier knuffels

• 29 Oktober 2010 - 19:50

Wendy De Wilde:

Tsja, dan is een wasmachine toch wel heel lekker. Jullie hadden in ieder geval wel eer van jullie werk.....en oude oma handjes zeker? :-)

Kuzzzz Wendy

• 29 Oktober 2010 - 20:57

Natasja En Robbert:

Yeeeeeh!!!! weer een berichtje uit het verre zuiden!! En ik vanochtend nog klagen!!Dat ik de was vannuit de wasmachine eruit moest halen en daarnaast in de droger moest stoppen!!!
    Zucht.....wat hebben we het eingelijk goed hier!!
    Nou ik denk een fijn weekend voor jullie???

kus uit l'gat

• 30 Oktober 2010 - 07:47

Sabine:

:-) dit is een leuk begin van het weekend, nu al weer een verslag van jullie! Respect hoor alles op de hand wassen!!! Denk aan jullie
    Liefs