Op naar het volgende avontuur! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Bianca en Miranda - WaarBenJij.nu Op naar het volgende avontuur! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Bianca en Miranda - WaarBenJij.nu

Op naar het volgende avontuur!

Door: Miran en Bianca

Blijf op de hoogte en volg Bianca en Miranda

14 November 2010 | Kenia, Nairobi

Hallo allemaal!

We waren gebleven bij afgelopen donderdag. Het indrukwekkende afscheid bij Mukeu. Dit afscheid houdt ons nog steeds bezig. Zo zijn we de afgelopen 2 dagen nog bezig geweest voor Mukeu. We hebben de profielen van de kinderen aangevuld, hiermee bezig werden we weer geconfronteerd hoe verschrikkelijk sommige situaties zijn waaruit de kinderen komen. Daarnaast hebben we een evaluatie en adviezen opgeschreven. Zaterdag avond om 9 uur zeiden we tegen elkaar nu is het klaar en gaan we ons voorbereiden op de volgende etappe.
Even terug naar vrijdag, een dag waarop we niet stilgezeten hebben. ‘S morgens zijn we naar de slums geweest waar we geassisteerd hebben in een van de klassen van de St. Katherine school.:) Nu we dit aan het schrijven zijn vragen we aan elkaar wat heb jij gedaan? “Galgje” is het antwoord waarop de ander reageerd “Ik ook”. Dus wij hebben allebei “Galgje” gedaan. De kinderen vinden dit erg leuk om te doen, daarnaast is het ook een beetje oefenen met engels.

We horen net dat op onze voglende plek geen spoelplee is :( Wel een stoeltje boven een gat in de grond waar veel muggen zich ophouden. Dit alles in een apart gebouwtje zonder ramen waar je alleen naar toe kan als het donker is met bewaking.

Goed weer verder. Op de St Katherine school werd er aan de nederlanders gevraagd om een leuk kinderenliedje met bijbehorend dansje aan de kinderen te leren. We kregen 10 minuten om het te bedenken, het te oefenen, het te vertalen naar een engelse versie en het aan een leerkracht en Charity (die gezellig met ons mee was die ochtend) te leren.
Tsja Mark (vrijwilliger) kwam met het briljante lied van kabouter Plop. De vertaling werd al grappig zo werd de zin “ga nu zitten met een zucht”, “go sit-down without a chair”. Tijdens het oefenen van de nederlandse versie werd het soms hilarisch door de uitspraak van de kenianen. Na die 10 minuten gingen we in het lokaal zitten en gingen de kinderen eerst allemaal repeteren en hun stukje oefenen voor een ouderavond. Dit was een gezellige boel! Veel swingender dan in Nederland. Het kabouterplop lied word een aanvulling op de ouderavond dus wij waren net bezig met het aanleren van dit lied en dansje toen onze chauffeur kwam dat we mee moesten komen ivm de regen. Dan is het erg moeilijk om weg te komen uit de slums. Dit ervaarde wij toen we naar de bus glibberde. Je kan het vergelijken met modder (poep) skien.:)
‘S middags gelunched in Nairobi bij het grote winkelcentrum. We hebben sushi gegeten.
We zijn hier iets te lang blijven hangen dus we moesten nog even snel boodschappen halen voor naar de bush. Het blijft rondspoken dat het daar dus echt wel heel primitief is!
Er is een vrouw die morgen met ons meerijdt en daar al een maand is geweest. Vandaar dat we deze info weten. Wat ook naar voren kwam is dat een warme douche niet gegarandeerd is. Maar goed, ze zegt dat het geweldig is daar en daar geloven we dan maar in.:)
Bij Brackenhurst moesten we nog even langs kantoor, Charity vroeg om wat foto’s op de computer te zetten voor nieuwsbrief materiaal. Dit was een erg gezellig moment. Ze vond sommige foto’s zo mooi dat ze die voor zichzelf wilde hebben. Ze vindt ons Keniaanse vrouwen en vindt dat we een van hun zijn door hoe wij ons aanpassen en ertussen passen. Hierna moest Bianca zich haasten omdat ze mee ging stappen en we om 8 uur weg gingen. Miranda kon heerlijk rustig aan doen want die had besloten lekker thuis te blijven.
Stappen in Kenia! Was een heel avontuur. Muziek was leuk, de mensen waren gezellig en we zijn naar 2 clubs geweest. Een lounge club waar een tafel was gereserveerd. In de lounge club dronken we een drankje en kwamen we in de stemming om te dansen maar er was geen dansvloer. Dus zijn we naar een andere club gegaan waar het gezellig druk was en iedereen aan het dansen was. Helaas waren er een aantal vrijwilligers die geen maat konden houden en dit gaf de nodige dronkemans rotzooi! De bus rook tijdens de terugreis erg zuur! Een beetje geirriteerd door alle stomme dingen die de dronken gasten hebben gedaan is Bianca heerlijk haar bedje in gegaan.

Verder hebben we lekker rustig aan gedaan, ons tas gepakt, genoten van het zonnetje, de natuur en de vogels om ons heen.

De komende 3 weken worden voor ons primitief maar ook voor jullie. We hebben alleen op zondagmiddag kans om te internetten en dan is het nog de vraag of de verbinding werkt. In het ergste geval is dit het laatste verhaal voor de komende 3 weken.
Mocht je in deze 3 weken een reactie willen plaatsen doe het dan via de sms.
Nummers zijn; Miranda 0031701319020
Bianca 0031701319019

Een hele dikke knuffel

Miranda en Bianca

Ps Miranda is helemaal in de stress om die wc! Ze vraagt of jullie aan ons willen denken wanneer je heerlijk mugloos op een spoelwc zit.:)

• 14 November 2010 - 13:40

Sanne:

Heeej!

Pfft.. Ik zal aan jullie denken de komende weken!! Erg gave verhalen hoor! Bij mij kriebeld het ook echt alweer! :D

Hopelijk tot volgende week zondag! ;) xx

• 14 November 2010 - 14:29

Heleen:

he miranda,nu ik dit zo gelezen heb geniet ik weer met volle teugen van m'n wc-tje. dat zoeits normaals voor ons dan zo'n luxe kan zijn. julle succes de komende week en ik hoop dat jullie vlgd week zondag weer contact met ons kunnen maken.

grtz Heleen

• 14 November 2010 - 14:31

Myrth:

ookal lezen jullie deze reactie waarschijnlijk niet meer.. toch nog ff een reactie!
    TOP! en veel plezier in de BUSH!
    Liefs,Myrth

• 14 November 2010 - 14:33

Karina:

Hey bush ladies,

Ik zal aan jullie denken.
    Heel veel plezier daar in de bush.

liefs karina

• 14 November 2010 - 15:49

Ria Van Ede:

Hoi lieve meiden. Heel veel sterkte in de bush. Neem een spuitbus anti-mug mee als je op het stoeltje moet? Ik hoop snel meer te lezen. Veel liefs en mooie avonturen voor jullie.

• 18 November 2010 - 20:35

Esther:

Nou Miran succes daar ik zal zeker aan je denken als ik heerlijk op me wc tje! zit. He vergeet je deet niet mee tenemen naar de wc! ;) DAN HOOP IK DAT JE MINDE3R GESTOKEN WORDT.

succes verder daar. x