Eerste week werken voorbij! - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Bianca en Miranda - WaarBenJij.nu Eerste week werken voorbij! - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Bianca en Miranda - WaarBenJij.nu

Eerste week werken voorbij!

Door: Bianca en Miranda

Blijf op de hoogte en volg Bianca en Miranda

06 November 2009 | Zambia, Livingstone

Donderdagochtend was het programma omgegooid omdat het regende. We zijn beide naar een kliniek geweest. Hier zit je in de wachtkamer tussen de zieke mensen. Zij komen bij jou aan tafel en meet je temperatuur, bloeddruk en gewicht. Dit schrijf je in hun dossier(een schriftje!). Vervolgens gaan de mensen naar de volgende rij om naar de arts te gaan.
's middags ging Bianca farmen en Miran bouwen. Bianca heeft geen grasshoppers(sprinkhanen) gezien. Gelukkig!!! Het is wel zwaar werk. Je staat bijna twee uur voorover gebogen. Zij doen dit dus de hele dag. Het vrouwtje was 57 jaar oud. Ze nemen wel pauze en praten veel tussendoor.
Miran ging bouwen. Op de foto zie je een grijs gebouw, dat is de school die we aan het pleisteren zijn. Het blauw/witte gebouw is al af. Verderop de foto zie je een bruin modder gebouw met rietendak. Dat is het huidige schoolgebouw. Miran vond het zwaar. Ze werd ondergegooid door een andere vrijwilligster. Het cement zat nog op haar wenkbrauw. hi hi. Zodra kinderen weten dat er blanken zijn, komen ze op je afgestormd en klimmen met z'n vieren of vijven op je.

Na het harde werken gingen we(vrijwilligers) voetballen tegen het voetbalteam van Amit(lokaal medewerker van African Impact). Hij heeft daar ook een bar(hik) waar we elke donderdag een wedstrijd spelen en bbqen.
Op de foto zie je drie jongens met een blauw shirt. Dat zijn een aantal spelers van het team. Ook zie je Bianca in Actie. Ze werd Angel genoemd. Miran heeft het hele veld rondgelopen om foto's te maken en ons aan te moedigen. De laatste tien min kwamen er allemaal termieten uit de grond vliegen. Erg vervelend vooral als je snelheid maakt. Dan voel je ze tegen je gezicht. Bianca hoopte dat die laatste minuten nog sneller gingen. Ze is toch blijven staan tot het eind. Miran vond het geweldig. Ze heeft zelfs geholpen met vangen. Het is namelijk een lekkernij hier in Zambia. oh ja het werd 2-2.
Daarna heerlijk gegeten en een gezellige avond met lokale muziek gehad.
Vandaag hebben we weer in een kliniek gewerkt. Miran heeft bij het babywegen gestaan. De laatste foto laat zien hoe dat hier gaat.
We hebben net ons tas gepakt en vertrekken naar een eiland om te relaxen en de Zambezirivier te bewonderen. Daar hebben we geen electriciteit dus see you later!!

• 06 November 2009 - 12:43

Suzan R.:

Leuk om nu ook foto's te zien van waar jullie zijn. Als je hier in nederland zit, is het toch maar ver van je bed !! Keep up the good work !! Veel liefs Suzan

• 06 November 2009 - 18:13

Ineke:

hoi dames leuk de foto's geniet van jullie weekeind en ik zie wel weer als jullie thuis zijn . knuffel

• 06 November 2009 - 18:34

Tante Petra:

Daar ben ik weer , jullie trouwste fan.
    Wat hoor ik nu lekkere termieten gegeten zijn een beetje zoet he! extra lekker gebakken, dan smaken ze naar caramel popcorn, moet je maar eens proberen.
    Tip van Chefkokkin Petronella. Ik vind het wel een beetje tegenvallen dat jullie nu alweer aan het uitrusten zijn voor een lang weekend, daar zijn jullie niet voor ingehuurd haha.
    Nee hoor! geniet maar even van jullie rust hopelijk vinden jullie aan de rivier geen gevaarlijke krokodillen etc. aan de andere kant wie weet smaken ze wel lekker!!!!!!
    Groetjes jullie tante Petra

• 06 November 2009 - 21:02

Saskia:

Leuk hoor allemaal. Mooie foto's ook!!!

We zijn benieuwd naar de rest van jullie verhalen!

tot snel uit belgie

• 07 November 2009 - 08:04

Tirza:

Miran, ik weet dat je niet fotogeniek bent, maar ik wil toch echt foto's van je zien hoor?!
    Bianc, ga je haar nog spottten? Ik vind jou wel erg sportief trouwens ;-)
    Go for it! X Tirs

• 07 November 2009 - 08:53

Marina:

Hallo
    Leuke foto's , enge beesten daar zeg, maar Bianca ik wist niet dat je zo goed kon voetballen, geweldige actiefoto, ik hoop dat jullie een leuk weekend hebben en tot schrijfs.
    groetjes

• 07 November 2009 - 17:12

Tamara:

Leuk om steeds te lezen hoe het daar gaat. En ik ben het met Tirs eens ik wil ook foto's zien van jou Miran.

• 07 November 2009 - 17:42

Rita Hilberink:

Hé meiden,
    Hartstikke leuk om te lezen wat jullie zoal doen. Zo te lezen is het echt voor een break, even lekker relaxen. Geniet ervan, het leven bestaat niet alleen maar uit werken!

• 07 November 2009 - 17:54

Romano:

hoi bianca en miranda,
    ik hoop dat het goed met
    jullie gaat.
    met mij wel. hebben jullie het naar jullie zin?
    ik hoop het wel!

aafont tot siens
    lucien en aleandere

• 07 November 2009 - 19:53

Ria Van Ede:

Hoi. Ik ben ook wel een beetje nieuwsgierig naar een foto waar jij op staat, Miranda. En jij, Bianca, top hoor, tussen al die beesten voetballen. Geen wonder dat je dan hard loopt. Hoop dat jullie geniten en echt kunnen relaxen op dat eiland. We lezen wel weer hoe het was.
    Dikke kus.

• 08 November 2009 - 07:32

Bob:

Hallo dames,
    Alles gaat goed daar zo tezien,leuke foto,s en bianca alles eten hoor.

• 08 November 2009 - 10:01

Natasja En Robbert:

Hey meiden,

Leuk om te lezen allemaal!!Leuke foto's!!
    En bianc!!! Smeer je je goed in!!Niet verbranden he!!

kus tasja,rob en de kids