De reis en aankomst - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Bianca en Miranda - WaarBenJij.nu De reis en aankomst - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Bianca en Miranda - WaarBenJij.nu

De reis en aankomst

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg Bianca en Miranda

31 Oktober 2009 | Zambia, Livingstone

Onze reis is goed verlopen behalve dat Miran het idee had dat ze nog even moest werken. Bianca kreeg haar trui niet meer aan. De mouwen gingen niet helemaal goed en hij bleef hangen tussen de bergen! hi hi. Voor de rest geen vertragingen gehad en na 21 uur waren we in Zambia waar de warmte ons tegemoet kwam.
Snel onze vest uit maar dat gaf nog geen verkoeling. Ons geduld werd gelijk getest bij de douane, dat ging op Afrikaans tempo.
Na een hobbelige rit van 15 min kwamen we bij het vrijwilligers huis. Onderweg konden we even snel zien hoe Livingstone eruit zag. De winkelstraat en de hoofdweg dan.
Erg stoffig en ook hier wordt aan de weg gewerkt. We moesten even wennen aan het instappen aan de verkeerde kant, hi hi.
Eenmaal in het huis werden we ontvangen door vrijwilligers. Nederlandse, Engelse en Duitse mensen. Nu moeten we echt aan het Engels praten gaan beginnen. Erg wennen!
We kregen een kleine tour over het terrein. Genoeg bier en cola in de koelkast maar meer niet. Een kantoor waar we kunnen mailen en een slaapkamer met krakende stapelbedden.
Een badkamer met twee douche koppen maar de straal is gemaakt voor een halve douchekop. Maar goed het is warm water.
Nadat we onze koffer hebben uitgepakt hebben we onze eerste maaltijd gehad. Rijst met... onbekend en sla. Was wel te doen. Miranda vond het lekker, vooral de worst. Die eet ook wormen dus....
Voor de rest hebben we wat op de veranda gezeten overdekt want het regende bakken uit de Zambiaanse hemel. Het regenseizoen is begonnen!
:))))
We zijn uitgenodigd om naar een haloweenparty te gaan om de hoek maar die gaan wij wel in onze dromen meemaken. Echt geslapen hebben we niet tijdens de reis.

Bedankt voor jullie reacties, het is erg leuk om het te lezen.

Wij gaan zo lekker naar bed en Bianca gaat stoeien met de klamboe.

tot de volgende keer!!

• 31 Oktober 2009 - 19:11

Familie Vd Molen:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. We hopen dat die krakende bedjes lekker liggen en jullie een goede nachtrust hebben. Slaap lekker en droom zacht. Liefs, Jiska, Jared, Hen en Tirs

• 31 Oktober 2009 - 21:17

Francien:

fijn dat de reis goed is verlopen. nu even uitrusten veel plezier liefs Francien

• 01 November 2009 - 00:25

Tamara:

Ben erg blij te horen dat jullie veilig zijn aangekomen! Hoop dat jullie een goede nachtrust hebben...
    Slaap lekker. XXX

• 01 November 2009 - 08:30

Petra:

jeej jullie zijn aangekomen! hopelijk beetje kunnen slapen :) genieten nu :D

• 01 November 2009 - 10:54

Saskia:

Fijn te horen dat jullie reis nu werkelijkheid wordt.

Bianca je schrijft leuk we kunnen n u al lachen en zien het beeld voor ons dus...ga door wij volgen.

Geniet van de regen en de zon.

groetjes saskia en alan uit belgie

• 01 November 2009 - 16:45

Natasja En Robbert:

Hey Chickie's

Wat fijn dat jullie goed zijn aangekomen!!Heel veel plezier verder...maar zo te lezen komt het wel goed met jullie!

Veel liefs van tasja,rob.bikkel,larkie en larka

• 02 November 2009 - 07:48

Ric,mir En Kids:

hey

had gister al een berichtje geplaatst maar is geloof ik niet helemaal goed gegaan, achja ik en computers.
    fijn dat alles goed verlopen is, alleen een beetje jammer van dat bed. degene die onder ligt mag wel niet teveel bewegen anders lig je straks tussen een sandwich hahaha.
    nou als jullie dit lezen, mocht het lukken natuurlijk zit er al 1 werkdag op, nou ben benieuwd hoe dat is bevallen.

dikke kus van ons

• 02 November 2009 - 07:49

Ric,mir En Kids:

het is gelukt hahaha

• 02 November 2009 - 11:43

Pa En Ma:

We zijn geweldig blij en dankbaar dat jullie goed zijn aangekomen. Hopelijk hebben jullie inmiddels goed geslapen. We zijn heel benieuwd naar de eerste indrukken en hopen daar gauw wat over te lezen. Veel liefs van ons. Pa en en ma EN NIcky.

• 02 November 2009 - 13:29

Ria Van Ede:

Hoi lieve meiden,

Fijn te lezen dat alles goed gaat. Hebben jullie wel rubber laarzen meegenomen? En een opblaasbootje? Jammer dat het regentijd is, maar geniet ervan. Liefs en tot het volgende verslag,

• 03 November 2009 - 20:21

Tante Petra :

Hallo Dames,

Ik zie dat er al een Petra is dus voor de duidelijkheid noem ik me maar even tante (van Bianca) miranda adopteer ik er bij voor deze reis.
    Fijn dat alles lekker en goed verlopen is.Beetje moe al van alle indrukken tot nu toe.Dan genoeg gezeten en nu aan het werk dames!
    Het eten bevalt in ieder geval begrijp ik, als je van alles lekker vindt.Kijk uit voor al die enge BEESTJES je weet maar nooit WAHAHA.
    Geniet ervan en tot schrijfs. Tante Petra