De eerste twee dagen - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Bianca en Miranda - WaarBenJij.nu De eerste twee dagen - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Bianca en Miranda - WaarBenJij.nu

De eerste twee dagen

Door: Bianca en Miranda

Blijf op de hoogte en volg Bianca en Miranda

02 November 2009 | Zambia, Livingstone

Nou zou je zeggen dat je kan uitslapen na zo'n een vlucht en wetende dat je vakantie hebt, helaas. We waren om 7 uur wakker!!
Bianca ging gelijk een kop thee en koffie zetten, gelukkig want we hebben daarna de hele dag geen stroom gehad dus geen koffie, thee, internet e.d. Het leuke was dat de mama Yvie (de Chefkok) buiten op een vuurtje (kolenpit) moest koken. Voor haar niet zo grappig.
We zijn naar de spar gegaan om wat boodschappen te doen en belminuten te halen. We wilden gaan lopen maar onderweg kregen we een lift van de managers.
Eenmaal terug hebben we helemaal niets meer gedaan. Lekker chillen in de zon en later onder een afdakje omdat het begon te regenen.
Vlak voordat we hier in het kantoor gingen zitten om jullie onze verhalen te schrijven werd Bianca lastig gevallen door een cicada beetle.
Nu loopt ze tussen het typen door heen en weer omdat de beesten
vanavond hier om je oren vliegen.
ben er weer! Even checken of die mega grote krekel(stokkie,Rita nu was het wel een echte) om de hoek staat te gluren.
Weer even terug naar het chillen. Voor Bianca was het niet zo chillen. Ze had de verkeerde belminuten gehaald. Toen wilde ze even muziek luisteren, was de Ipod leeg. En geen stroom. Dus ook geen muziek. Toen er weer stroom was en dacht na een uur toch muziek te kunnen luisteren had ze het aan knopje van de stekker niet aangedrukt. dus......
Uiteindelijk toch een heerlijke rustig dag gehad.

Maandag, de dag van de intoductie.
We kregen een tour langs 3 scholen, een kliniek en een dorpje waar je community work gaat doen.
Erg indrukwekkend! Het zit nog steeds in ons hoofd en we vragen ons af wat we nu precies kunnen gaan doen. Eigenlijk wel triest allemaal.
Ondanks alle narigheid en armoede zijn ze allemaal vrolijk en rennen de kinderen achter bus aan en roepen mzungu (witte mensen). Van veel mensen krijg je een hand op de Afrikaanse manier. Als je als eerst los laat ben je onbeleefd. Bianca heeft dat al twee keer gedaan. Daarna niet meer, gelukkig!
Na de Lunch kregen we informatie wat wij moeten gaan doen, hoe wij ons moeten gedragen en kleden. Brave (local worker) heeft ons die informatie gegeven. We kregen ook nog even te horen dat we het wel veilig moeten doen en niet onder werktijd. Niet dat we iets van plan waren of dat we het niet wisten. Maar goed, we zijn weer even op de hoogte. hi hi.
Om half 6 was onze intro dag voorbij. We waren kapot en ons hoofd was te vol.
We kregen als avondeten nshima(maispap). Echt Afrikaans. Ik vond het niet te eten maar Miranda vond het natuurlijk weer lekker.
Die heeft al gezien waar ze haar wormen kan halen. Een mand vol langs de weg. Dus Miran kan losgaan op de wormen.
Bianca op de belminuten want vanavond 1 telefoontje naar pa en haar belminuten waren op. Heel jammer.
Nu nog even chillen en dan op naar de eerste werkdag! Eerst slapen op onze geweldige bedden.

Tot de volgende keer.

• 02 November 2009 - 21:18

Esther:

Hallo,
    Dat is weer lekker he Bianca met je verkeerde belmin. En dat van je ipod. Jullie komen hopelijk nog wel gewoon blank terug he !!! Nou ik hoop dat jullie het morgen leuk krijgen op jullie eerste werk dag. Succes en let goed op je zelf. Oja miran ik ga nu je konijnen wel ruiken dus moet ze maar gaan verschonen morgen doe ik dat. Ze rennen lekker rond het hok. dikke kus es

• 02 November 2009 - 22:24

Ineke:

Hoi Hoi
    Het zit weer mee lees ik,morgen hoop ik een dag zonder tegen slagen.Leuk hoor het mee beleven van jullie eerste dag.Nou heel veel plezier met jullie eerste werkdag morgen .Ik kijk al uit naar een verslag hiervan .dikke knuffel dames

• 03 November 2009 - 10:17

Sabine:

He lieverds,
    wat super om jullie eerste verhalen al te kunnen lezen!! Veel plezier en succes met jullie eerste werkdag, hopelijk hebben jullie je draai al snel gevonden.
    Liefs Sabine

• 03 November 2009 - 11:26

Ric.mir En Kids:

hahaha het zal bianca niet zijn met al die stunts.
    gelukkig is het eten lekker he,hahaha, en zal in ieder geval miranda niet omkomen van de honger met alle wormen in de buurt.
    als jullie dit lezen zit de eerste werkdag erop, hoop dat het allemaal is meegevallen en dat er niet meteen al te veel ellende op jullie is afgekomen, maar ja jullie zitten natuurlijk wel in afrika.
    nou werk ze en geniet van het eten, vooral jij bianc hahaha en we mailen xxxx

• 03 November 2009 - 12:34

Marina:

Hoi
    Leuk om te lezen wat jullie zoal doen.Heel veel succes op jullie eerste werkdag, ik ga regelmatig kijken hoe het jullie vergaat.
    Groetjes. Marina

• 03 November 2009 - 18:08

Saskia:

Tjee wat een ervaringen op zo'n korte termijn. Ben blij te lezen dat jullie om de hoek lekker wat wormpjes kunnen opsmikkelen zodat jullie genieg vitamientjes binnen krijgen. Geniet nu nog maar even van de rust en het leven zonder stroom want straks zijn jullie druk bezig met werken. Voor je het weet vinden jullie alles ''normaal'' en Bianca wordt jij dan ook verslaafd aan de wormpjes.

X uit Belgie

• 03 November 2009 - 19:34

Ricardo:

dag zusje , het gaat goed hoor ik , en je kan stucen dus als je straks in je eigen huisje gaat , kan je zelf het stuucwerk doen hahahahahaha .
    groeten je broer .

• 03 November 2009 - 20:20

Rita Hilberink:

Hallo Miranda,
    leuk om te lezen hoe de eerste dagen zijn verlopen. En dat het een echte krekel was en geen stokkie!! Alhoewel, met jou weet je het maar nooit. Ik wens jullie de komende tijd heel veel werkplezier toe en tussendoor wel gaan genieten hoor!
    Liefs Rita.

• 04 November 2009 - 07:57

Suzan R.:

Hoi meiden.... leuk om te lezen hoe jullie het daar in het verre Afrika hebben.
    Ik hoop dat jullie niet al te veel ellende zullen zien daar !!
    Werkse en probeer ook van de mooie dingen te genieten.

Veel liefs Suzan

• 04 November 2009 - 08:33

Tirza:

Hoi meiden,
    Wat gaaf om te lezen. Ik leef met jullie mee en zie het soms gebeuren ;-)
    Bianca, je bent niet de enige met technische problemen hoor... Mijn telefoongeheugen was vol waardoor smsjes niet meer binnen kwamen en ik snapte er echt niks van ... grumbel! Liefs, Tirza

• 04 November 2009 - 18:52

Clemens:

hoi Dames,

leuk om te lezen waar jullie mee bezig zijn. ik proef het avontuur en alle nieuwe dingen die het spannend maken. geniet er van xxx clemens